Publicat el

Harper Collins aposta pel màrqueting de les publicacions digitals



L'editorial HarperCollins continua la seva aposta de màrqueting amb publicacions digitals i ha anunciat la posada en marxa de tres accions promocionals basades en una ampliació del programa Browse Inside. Browse Inside, que funciona des del 3 d'agost de 2006, permet la lectura d'alguns capítols de totes les novetats que van apareixent, amb l'objectiu que els lectors puguin llegir uns fragments del llibre abans de comprar-lo, de la mateixa manera que els compradors fullegen els llibres a les llibreries. Si l'usuari vol comprar el llibre se li facilita el vincle a 24 llibreries en línia (entre les quals Amazon.com, Barnes & Noble, Borders i Books-a-million) on el pot comprar directament des de la pàgina de Browse Inside.

L'editorial ha començat (11/2/2008) a oferir gratuïtament llibres sencers digitalitzats. Aquestes edicions electròniques no es poden descarregar a l'ordinador ni a través de dispositius digitals portàtils (com per exemple el Kindle d'Amazon), ni tampoc es poden imprimir. Només se'n permet la lectura des de la pàgina de HarperCollins durant un mes, per a cada títol. En aquests moments es poden llegir 5 llibres sencers digitalitzats: La bruixa de Portobello de Paulo Coelho, un llibre sobre l'equip de beisbol New York Giants, una guia per al votant sobre els candidats a les properes eleccions a la presidència dels Estats Units, un llibre de cuina i Warriors into the Wild, el primer volum d'una nova col·lecció per a infants d'Erin Hunter. L'objectiu d'aquesta política és incentivar les vendes, i tot i que dubten que la gent llegeixi el llibre sencer en línia, monitoritzaran si aquestes edicions ajuden realment, o no, a incrementar les vendes. Segons Jane Friedman, presidenta de HarperCollins Publishers Worldwide "Molt aviat sabrem si es detecta algun tipus de cannibalització".

HarperCollins també anuncia la posada en marxa del programa "Sneak Peek", que ofererirà gratuïtament l'accés en línia al 20% del contingut d'una selecció de 100 títols, dues setmanes abans de la seva publicació com a novetats en tapa dura.

Finalment, l'editorial anuncia la publicació digital d'accés lliure a les obres de Paulo Coelho, que aniran sortint una cada mes i durant la resta de 2008. Per a més informació sobre l'accés lliure a la web dels llibres de Coelho us remetem a aquest post de Beat, i per a altres accions promocionals de HarperCollins amb publicacions digitals a aquest altre.