Publicat el

HarperCollins llança una campanya promocional amb realitat augmentada

L'editorial HarperCollins, en associació amb la cadena de llibreries Chapters Indigo de Canadà,  ha llançat (29/9/2011) una campanya publicitària basada en la tecnologia de realitat augmentada, amb l'objectiu de promocionar una novetat editorial. Es tracta de la novel·la juvenil This Dark Endeavour: The Apprenticeship of Victor Frakenstein, de Kenneth Oppel, que recrea la vida d'un jove Victor Frankenstein. L'aplicació, que es pot descarregar gratuïtament a l'Android Market, proposa un joc que consisteix a trobar les pistes amagades en una instal·lació, una gran fotografia a mida real que representa una prestatgeria amb llibres antics. La instal·lació es troba situada a diverses llibreries canadenques de la cadena Indigo de les ciutats de Toronto, Vancouver, Victoria, Edmonton, Calgary i Ottawa, i en altres 300 llibreries del mateix grup, s'han col·locat petits cartells, pòsters i punts de llibre que també incorporen una experiència de realitat augmentada. Els usuaris i usuàries enfoquen i recorren les prestatgeries amb el mòbil cercant un misteriós llibre, i quan el localitzen el llibre surt de la prestatgeria, s'obre sol i apareixen elements animats amb realitat augmentada que donen pistes sobre el llibre.  En el vídeo promocional que us presentem més avall es pot veure com funciona.

Recordem que la realitat augmentada és una nova tecnologia que ha començat a ser utilitzada en el món editorial bàsicament com a eina promocional, però també com a mitjà creatiu. A Beat hem recollit alguns dels primers casos, com ara  el diari Süddeutsche Zeitung, la revista Fotogramas, la revista Esquire, i un parell projectes de libres artístics i infantils.