S'ha posat a la venda (9/11/09) el número de desembre de la revista nord-americana Esquire, que inclou pàgines amb codis QR (Quick Response Barcode, representats en forma de quadrats amb punts negres i blancs a l'interior) que permeten enriquir el producte amb tecnologia de realitat augmentada. Amb el terme de realitat augmentada es designa la visió en temps real del món físic real al qual s'hi incorporen imatges o dades generades per ordinador amb l'objectiu de crear una realitat mixta que combina el món real i el virtual. Quan es col·loca la pàgina amb el codi QR davant d'una pantalla webcam es visualitzen imatges i textos en 3D en moviment. Si es mou l'exemplar, l'animació de la pantalla també es va movent. En aquest cas Esquire integra codis QR en sis pàgines (coberta, articles de l'interior i anuncis). Per exemple, la imatge de la coberta, una fotografia de l'actor Robert Downey Jr. pren vida, i els textos salten de la coberta i giren al voltant del personatge. En un reportatge sobre moda masculina apareix una fotografia d'un model vestit d'hivern en una tempestat de neu, i mitjançant la realitat augmentada el temps millora, surt el sol, i el model es va traient roba d'hivern i posant roba d'estiu. La revista també inclou uns quants anuncis del nou model de Lexus, empresa patrocinadora de bona part d'aquesta campanya amb realitat augmentada.
Cal tenir en compte que segons informació del Publishing Information Bureau, Esquire va perdre un 26% de pàgines de publicitat venudes durant el primer semestre de l'any amb relació a l'any anterior, i per això busca estratègies innovadores per atreure anunciants. L'any passat, en el número commemoratiu del el 75è aniversari la revista incorporà de manera pionera una coberta animada amb tinta electrònica, que ja vàrem comentar en aquest post de BEAT.
Podem observar que es detecta de manera incipient una tendència a incorporar la tecnologia de la realitat augmentada en productes editorials.
Publicat el
dilluns, de novembre 09, 2009
La revista Esquire incorpora animacions en 3D amb tecnologia de realitat augmentada
Beat, Observatori de l'edició digital, és un blog/web (www.beat.cat) sobre les tecnologies de la informació i la comunicació en el món de l'edició. És una proposta de Iolanda Bethencourt i Josep Maria Vinyes. Us animem a participar-hi i a col·laborar-hi amb els vostres comentaris, suggeriments i articles (beat@beat.cat).
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada