Publicat el

La revista Publishers Weekly crea una secció per a llibres autopublicats

La revista nord-americana Publishers Weekly ha creat (20/12/2010) una secció trimestral especial dedicada a ressenyar les novetats autoeditades. Creada el 1872, Publishers Weekly (PW), és una revista setmanal de notícies editorials, adreçada als editors, llibreters, bibliotecaris i agents literaris. Amb un tiratge de 20.000 exemplars, i 51 números a l'any, és un punt de referència de la indústria editorial nord-americana.


Informen que ja han rebut més de 200 propostes de llibres per sortir a la llista de llibres anunciats, i es comprometen a ressenyar-ne com a mínim 25 títols en cada llistat de títols seleccionats,  si bé es reserven el dret a decidir quins llibres sortiran en aquest llistat. La primera selecció mostra una gran varietat de grans i petites editorials i plataformes que es dediquen o tenen seccions d'autoedició. Els llibres es poden cercar a partir de les següents categories temàtiques: ficció, no ficció, poesia, biografia i autobiografia, còmics i novel·les gràfiques, cuina, educació, família i relacions, salut i exercici, història, ficció juvenil, no ficció juvenil, natura, psicologia, religió, ciència, autoajuda, esport, entreteniment, viatges, crim, i una secció  de "no classificats".

Aquesta secció suposarà una font d'ingrés per a la publicació, ja que els autors que apareixen a la llista "Select" paguen un tant fix de 149 $ per registrar-s'hi. El llistat que apareix en el suplement, en paper i en línia,  mostra el títol, autor, il·lustrador (si el té), nombre de pàgines, format, ISBN, una breu sinopsi, el preu i el lloc on es pot comprar.

Els avenços tecnològics i la proliferació de serveis i eines d'edició per als autors faciliten que la gent pugui explicar i publicar les seves històries, vivències, opinions, treballs de recerca, etc. Les barreres per poder publicar es trenquen i el panorama de l'edició canvia. Efectivament, en els darrers anys l'autoedició ha guanyat rellevància dins de la indústria editorial als EUA i la creació d'aquesta nova secció per part de Publishers Weekly reflecteix aquest canvi.