Publicat el

Movistar presenta tocAD, un servei de publicitat interactiva per al mòbil


Movistar acaba de presentar (14/05/2010) tocAD, una nova forma de publicitat interactiva al mòbil per la qual els clients d'aquesta companyia poden aconseguir premis a canvi de rebre publicitat que ells mateixos personalitzen en funció dels seus interessos i disponibilitat.

L'usuari controla la publicitat que rep al mòbil ja que pot definir quan rebre (cada dia, caps de setmana, de dilluns a divendres), com (push SMS / MMS, idle screen, després de trucar o d'enviar un missatge, abans de la navegació, etc.) i sobre quins temes (moda, esports, viatges, oci, banca, etc.).

En aquesta fase de llançament, Movistar ofereix el servei amb 25 anunciants que també compten amb el nou servei per oferir una publicitat segmentada, interactiva i mesurable.

Per accedir a aquest servei, gratuït per al client, cal donar-se d'alta a www.tocad.movistar.es. A canvi de la publicitat que rebi, l'usuari aconsegueix tocs, que són punts bescanviables en tocad.movistar.es per productes i serveis movistar (trucades, SMS, etc.).

El màrqueting mòbil és una nova forma de màrqueting, ja que permet fer publicitat interactiva, personalitzada, mesurable i diferent. En el món mòbil hi ha un client conegut (profiling), en un lloc conegut (geolocalització) i que sempre porta el mòbil a la butxaca.

Finalment, caldrà veure fins a quin punt els editors i els autors de continguts podran gaudir o no dels avantatges d'aquest sistema publicitari, o bé seran tercers els que només se'n beneficiaran .

Font: Nota de premsa de Movistar (14/05/2010) (document en pdf)