Publicat el

El Financial Times donarà accés gratuït a part del seu contingut en-línia


El creixement de la publicitat per internet durant els darrers 3 anys ha fet considerar als diaris digitals la conveniència d'incrementar l'audiència d'internet amb la finalitat d'atraure anunciants, més que no pas augmentar les quotes als subscriptors de les versions en-línia. En aquest context de competència entre diaris per atraure més anunciants i més usuaris, The Financial Times, diari londinenc de temàtica financera propietat del grup Pearson, ha anunciat que començarà a donar accés gratuït a la seva web, que fins al moment era únicament de pagament. A mitjans d'octubre permetrà la lectura de 30 articles al mes sense cap recàrrec i els usuaris que vulguin veure més informació en-línia s'hi hauran de subscriure. La subscripció anual al Financial Times és en aquests moments de 110$EUA als Estats Units i 120 euros a Europa, i en principi els preus es mantindran. El Financial Times ha descartat obrir totalment el contingut perquè considera que la major part dels subscriptors al diari treballen en el sector financer o tenen bons ingressos, i per tant estaran disposats a pagar per accedir regularment a tota la informació. D'altra banda, eliminant les restriccions als usuaris esporàdics, el lloc web es beneficia dels enllaços amb altres blocs, dels motors de cerca i d'altres mecanismes per incrementar el tràfic de la pàgina.

The Wall Street Journal fa pagar per accedir al contingut (la quota anual és de 79$ EUA) i també està considerant obrir la web a tots els usuaris, segons va anunciar Rupert Murdoch, gerent de News Corporation i també va dir que té intenció de comprar The Wall Street Journal abans de finalitzar l'any.

La versió digital delWall Street Journal compta amb el major nombre de subscriptors, un milió, mentre que el New York Times en tenia 227.000 quan funcionava el servei TimesSelect (vegi's el post de BEAT sobre aquest tema), i el Financial Times en té uns 100.000.

Font: The New York Times (01/10/2007)