Publicat el

Acord entre Google i Publidisa per impulsar la impressió de llibres sota comanda

En el marc de la Fira Liber de Barcelona, l'empresa andalusa de publicacions digitals Publidisa va presentar (03/10/2007) el servei d'externalització de comerç electrònic ReadOnTime, en un pannel titulat "ReadOnTime. e-Commerce directe des del web de l'editor". En l'acte de presentació, el representant de Google Book Search d'Espanya i Portugal va anunciar que Google podria començar a permetre als usuaris l'accés a un servei POD (Print on Demand, impressió sota comanda), a través de Publidisa. Publidisa va néixer l'any 2000 i té delegacions a Sevilla, L'Ametlla del Vallès, Lisboa, Mèxic DF i Buenos Aires. A més a més del servei sota comanda, també té la botiga de llibres electrònics Todoebook. Aquest acord només afecta als editors que vulguin garantir el subministrament de llibres d'autors poc coneguts i exhaurides. Aquest nou servei suposa un pas endavant en l'estratègia del cercador, que fins ara es limitava a suggerir els noms de les llibreries on es podien comprar els llibres digitalitzats i indexats al Google Book Search.

Tal i com s'apunta en el bloc Dirson sobre notícies de Google, en un futur es podria plantejar un escenari en el qual el propi Google Books fos una editorial, a la qual els escriptors enviessin directament llurs fitxers digitals i els lectors poguessin localitzar i comprar el llibre triat en un punt de venda equipat amb tecnologia POD.

Val la pena donar un cop d'ull al post del bloc de José Antonio Millan, que qualifica aquest acord d'històric.