Publicat el

Google inverteix en la Xina


Google anuncià el passat 20 d'agost que ha adquirit una participació en el lloc web xinès Tianya.com. L'empresa nord-americana espera ampliar la influència del seu cercador amb aquesta mesura, retallant la distància amb Baidu. Baidu és el cercador més emprat entre els xinesos, amb el 58% de quota de mercat seguit per Google Xina, amb el 23% i Yahoo Xina, amb el 12,5%. La Xina assolí els 162 milions d'internautes el passat juliol amb la qual cosa la penetració d'internet arriba al 12,3% de la població del país, i es consolida com la segona major comunitat d'internautes del món, rere els Estats Units.

Google, que per primera vegada s'introdueix en el servei de les "comunitats en xarxa" de la Xina, aportarà tecnologia de cerca mentre que la firma xinesa operarà el nou servei, anomenat Tianya Wenda, que se sumarà al recent Tianya Laiba, ambdós similars al "sistema de tauló d'anuncis" de Baidu.