Publicat el

Amazon llança Day One, una revista literària digital



Amazon ha llançat Day One, una revista literària digital setmanal dedicada a la poesia i als relats de ficció - que inclouen obres d'escriptors debutants i traduccions a l'anglès d'originals arreu del món. La revista s'envia automàticament als clients, de moment només als EUA,  des de dispositius Kindle i aplicacions de lectura Kindle. Day One dedicarà cada número a un escriptor i a un poeta, amb una presentació del propi editor, i alguns continguts continguts extra, com ara entrevistes i il·lustracions.

En paraules de Daphne Durham, la nova editora en cap de la divisió de ficció per a adults i llibres infantils, 
Les revistes literàries han sigut molt importants durant molt de temps, per donar veu als nous autors i una plataforma per donar-los a conèixer. Estem tractant d'afegir a aquesta tradició a l'era digital.
La subscripció anual a Day One costa 19,99 $, amb una oferta inicial de promoció de 9,99$,  i dóna accés a 52 números. 

Aquesta iniciativa s'afegeix a d'altres projectes que han desenvolupat en els darrers temps, els quals tenen com a objectiu que Amazon esdevingui una empresa creadora de continguts, i no una mera distribuïdora. Així, operacions com ara la creació d'AmazonStudios (finals 2010), una divisió que desenvolupa còmics, pel·lícules i programes de televisió; la creació de cinc sèries de televisió pròpies que es visualitzen a través d'Amazon Prime (maig 2013), i l'adquisició del diari Washington Post (octubre de 2013), van encaminades en aquesta direcció.

Font: Nota de premsa d'Amazon (30/10/2013)