Publicat el

L'editorial HarperCollins oferirà 5.000 títols a través de l'Espresso Book Machine


L'editorial nord-americana HarperCollins ha anunciat (22/9/2011) la seva associació amb On Demand Books amb l'objectiu d'oferir a la seva clientela una part del seu catàleg mitjançant la impressió a demanda, en total més de 5.000 títols que es troben exhaurits i, per tant, no disponibles. Els llibres es podran adquirir al mateix preu que els llibres impresos de forma regular, preu que marca l'editorial, i els autors rebran els mateixos roialties. A partir del proper mes de novembre les llibreries que tinguin instal·lada una impressora Espresso Book Machine podran imprimir aquests títols de HarperCollins. Tanmateix, per poder accedir a aquest programa les llibreries hauran de tenir disponibles en la seva botiga un nombre determinat d'exemplars de HarperCollins, que oscil·larà entre el 25% i el 80% del total del catàleg, que es determinarà en funció de la grandària de la botiga.

Segons paraules de Dane Neller, gerent d'On Demand Books,
Posant a disposició del programa milers de títols HarperCollins demostra donar un clar suport a les llibreries i als autors, i arriba a més lectores. La impressió a demanda en els punts de venda és una eina molt poderosa per a les editorials, ja que elimina les vendes perdudes que no es poden servir per manca d'estoc, alhora que facilita una nova plataforma de màrqueting en associació amb les llibreries físiques. 

El programa d'impressió a demanda de l'Espresso Book Machine ha anat creixent en els darrers anys, com hem anat comentat en diversos notícies de Beat: des la introducció de la impressora a les universitats el 2008, o la incorporació de les editorials en el programa pilot i l'associació amb Google el 2009, fins a la instal·lació en una cèntrica llibreria de Nova York a principis d'any.

Fa anys que tecnològicament era possible la impressió dels llibres sota comanda, però de fet no ha estat fins fa poc que ha començat a implantar-se en el procés editorial. I això ha estat per diversos motius, entre els quals destaquen, d'una banda l'impacte de la digitalització i d'internet en el món dels llibres, i d'altra banda, les limitacions pròpies del procés de producció i distribució editorial tradicional, que cerca sistemes sostenibles per sobreviure.