En el món editorial es comença a aplicar el patrocini col·lectiu, i continuació us presentem dos casos de l'àmbit europeu.
Valentine Van Der Lande, fundadora i directora de TenPages |
D'aquesta manera les editores s'aseguren que els costos inicials queden coberts, i els guanys de les vendes es reparteixen entre la llibreria, l'editor i l'autor i els accionistes del llibre, tot i que no indiquen en quina proporció.
Un altre cas és l'empresa anglesa Unbound, presentada recentment a la revista The Bookseller (6/6/2011). Es tracta d'una iniciativa de John Mitchinson, ex director de màrqueting de la llibreria Waterstone's, conjuntament amb altres autors, que compta amb el suport de l'editorial Faber & Faber. Un autor exposa la seva idea i si té prou suport dels lectors el llibre continua endavant i Unbound publica el llibre.
Enginyós és el reclam de la web on s'invita als particulars a participar en la creació d'un llibre:
Per primera vegada podràs tenir a les mans un llibre que sense tu no existiria.
Els inversors obtenen recompenses de diversos nivells, segons la seva implicació: per una donació de 10 lliures esterlines té dret a rebre el llibre en format electrònic, per 20 lliures figura el seu nom a la contracoberta i se li envia el llibre en tapa dura, per 50 lliures té dret a una dedicatòria personalitzada, tramesa del llibre en tapa dura i en format ebook; i per 250 lliures s'afegeixen a tot l'anterior dues invitacions per a un dinar amb l'autor i els fundadors d'Unbound. I tothom que fa donacions pot seguir el procés de creació de llibre a través d'una pàgina privada del seu autor o autora favorit.
L'equip d'Unbound estarà format per editors i dissenyadors freelance, i l'editorial repartirà amb l'autor el 50% del benefici net que generin les vendes del seu llibre.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada