Publicat el

L'editorial Bloomsbury es reorganitza vers un model global

L'editorial anglesa Bloomsbury ha anunciat una reorganització de les seves divisions, prioritzant les categories editorials per sobre del model geogràfic. Així, per exemple, Alexandra Pingle ha estat nomenada en un càrrec de nova creació, amb l'objectiu de coordinar les adquisisions de Bloomsbury als EUA, Regne Unit, Alemanya i Austràlia, i Sarah Odedina ha estat nomenada directora de ficció infantil i editora en cap de compres internacionals per a ficció. Com a part d'aquesta estratègia Bloomsbury mirarà de contractar els drets mundials, sempre que sigui possible, i com a mínim es volen assegurar els drets per a l'anglès, l'alemany i l'àrab. D'altra banda, anuncia que no contractaran cap obra que no inclogui els drets digitals. Tal i com diu Richard Charkin, el nou director de ficció per a adults de Bloomsbury
A l'abast global en la distribució digital que ja tenen Amazon, Apple i Google, s'afegeixen els agents literaris i els impressors que també s'expandeixen internacionalment. És imperatiu que les editorials puguin mantenir aquest el pols.
Mercès al procés de digitalització, la tendència en la indústria editorial és ben clara: es tracta de passar d'un model de negoci tradicional basat en els mercats territorials, vers un model més global, on el món sencer és el territori. I Bloomsbury n'és un exemple.