Publicat el

La revista Fotogramas incorpora animacions en 3D amb tecnologia de realitat augmentada



En aquest vídeo Pere Vall, redactor en cap de Fotogramas mostra alguns exemples de les animacions en 3D de la revista Fotogramas i explica el procediment per poder visualitzar-les.

La revista de cinema Fotogramas (que pertany al grup Hachette Filipacchi) incorpora tecnologia de realitat augmentada en el seu darrer número de setembre. Recordem que amb el terme de realitat augmentada es designa la visió en temps real del món físic real al qual s'hi incorporen imatges o dades generades per ordinador amb l'objectiu de crear una realitat mixta que combina el món real i el virtual. Quan es col·loca la pàgina amb un codi bidimensional QR (Quick Response Barcode) davant d'una pantalla webcam es visualitzen imatges i textos en 3D en moviment. En el cas de Fotogramas s'inclouen set codis QR repartits per totes les seccions, entre les quals destaquen una entrevista a Leonor Watling, la presentació de la nova pel·lícula de Julia Roberts i Javier Bardem, o continguts en exclusiva de la nova estrena de Karate Kid.

S'observa una tendència a incloure la realitat augmentada en els productes editorials, i si bé en aquests moments s'utilitza bàsicament com a reclam publicitari (com per exemple la revista Esquire, que vàrem comentar en aquest post de BEAT), es tracta d'una tecnologia amb un gran potencial per proporcionar a l'usuari una experiència lectora més immersiva i interactiva. De fet, algunes editorials ja l'han començat a experimentar de manera continuada, com és el cas del diari alemany Süddeutsche Zeitung, que tractarem en un altre post.