Publicat el

Apple afegeix dues editorials més a la iBookstore; s'incrementa la tensió amb Amazon

Apple ha confirmat que la setmana passada va tancar acords amb Perseus Books Group i amb Workman Publishing Company per a la comercialització dels seus catàlegs de llibres a la iBookstore de l'iPad, botiga que engegarà el proper 3 d'abril. Fins ara Apple ja havia signat acords d'aquesta natura amb cinc editorials més.

El catàleg de Perseus inclou els llibres de la pròpia editorial i els de 300 editorials més petites com ara Grove/Atlantic, Harvard Business School Press, Zagat i City Lights Books.

En cada un dels acords signats, l'editorial reté el 70% de la venda mentre que les novetats costaran entre 13 i 15 $ per llibre. Amb l'arribada de l'iPad, la lluita amb Amazon, empresa que actualment reté el 90% del mercat del llibre digital, es preveu intensa. Els acords entren en conflicte amb la política d'Amazon, ja que Apple exigeix en els seus acords que les editorials que posin a disposició dels usuaris els seus llibres a la iBookstore no els distribueixin o venguin a preus inferiors en altres botigues. Això podria menar a que les editorials abandonessinn la botiga d'Amazon ja que els llibres d'aquesta botiga costen 10 $ o menys (amb l'única excepció de MacMillan, que aconseguí tenir preus més alts). Cedirà Amazon en la seva política de preus? Reeixirà l'iPad?

Altrament, estem parlant de marges entre empreses, però en l'entorn digital hi ha altres jugadors a tenir en compte. Així, ahir mateix Amazon anunciava que l'afamat escriptor nord-americà de ciència ficció i terror Francis Paul Wilson posava cinc dels seus llibres de la sèrie LaNague Federation a la botiga del Kindle d'Amazon, en exclusiva durant un any. Actualment aquests llibres estaven descatalogats i no es podien aconseguir en format digital. Wilson ha carregat els llibres mitjançant l'autoservei de publiciació digital d'Amazon.

Font: The New York Times (22/3/2010)
Amazon Press Release (23/3/2010)