

En la línia d'afavorir l'increment dels ingressos de les pàgines web, Google va presentar (11/03/2009) els seus plans per a publicar anuncis basats en els interessos dels usuaris d'AdSense.
Fins ara els anunciants han aprofitat la publicació d'anuncis per orientació contextual o per ubicació en les pàgines. Per exemple, si un usuari cerca "càmera digital" a Google obtindrà anuncis relatius a càmeres digitals. I si un usuari està visitant una web d'un dels partners d'AdSense, veurà anuncis basats en el contingut de la pàgina: per exemple, si es troba en una pàgina d'esports veurà anuncis de sabates esportives. Un sistema basat en descriptors o paraules clau.
Però aquest sistema de publicitat no sempre és prou efectiu. Amb el nou sistema, llançat en fase beta i que s'aplicarà al llarg del 2009, serà possible arribar als usuaris segons la seva interacció amb els llocs, com visites a la pàgina de l'anunciant i en funció dels seus interessos. Els anuncis s'associaran a categories d'interessos (esports, cotxes, animals, etc) amb el navegador de l'usuari, el qual registrarà els tipus de llocs i les pàgines que visita. Google utilitzarà les categories d'interessos per a mostrar a l'usuari els anuncis més rellevants.
Google, que no és l'unica companyia que ofereix anuncis basats en els interessos afronta el nou sistema declarant la seva transparència i la capacitat d'elecció per part de l'usuari. Google ha construït una eina anomenada Ads Preferences Manager (Gestor de preferències d'anuncis) que permet a l'usuari veure, esborrar o afegir categories d'interessos associades amb el seu navegador per tal que pugui rebre els anuncis que més li interessen. A més, l'usuari sempre pot suprimir la cookie de l'AdSense (la qual es mantindrà inactiva encara que se suprimeixein les cookies del navegador mercès a un plug-in que en manté l'elecció).
En resum, Google pretén oferir anuncis rellevants als seus usuaris, relacionats amb els seus interessos i, per tant, ajudar els anunciants a assolir els objectius de les seves campanyes i a propietaris de webs per tal que generin ingressos de la forma més efectiva. Amb això pretén que l'anunci sigui un servei a l'usuari.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada