Publicat el
dijous, d’abril 02, 2009
Els diaris francesos volen una part de la publicitat de Google News
Segons una notícia de Les Echos (2/3/2009), la premsa francesa demanarà a Google un repartiment dels ingressos que la companyia nord-americana pugui aconseguir en cas d'inserir anuncis relacionats en la seva secció Google News.
Google ha anunciat recentment la inserció d'anuncis relacionats en aquesta secció del cercador en la seva versió americana i els mitjans francesos han volgut avançar-se a una mesura semblant a les seves pàgines europees. Segons declaracions a Les Echos de Philippe Jannet, President de l'Associació d'Editors de Serveis En línia de França (Geste), "no estem en contra que el cercador insereixi publicitat a Google News sempre que hi hagi un repartiment del negoci generat amb els diaris, ja que aquesta secció no seria possible si els seus continguts no existissin.
Present en 24 llengües i 61 edicions diferents d'arreu del món, Google News referencia 4.500 fonts en llengua anglesa i més de 500 en francès i proporciona entre el 10 i el 20 per cent del trànsit de la majoria dels llocs de notícies dels principals diaris de França.
Font: Les Echos (2/3/2009) i Asociación Española de la Prensa Gratuita (3/3/2009)
Beat, Observatori de l'edició digital, és un blog/web (www.beat.cat) sobre les tecnologies de la informació i la comunicació en el món de l'edició. És una proposta de Iolanda Bethencourt i Josep Maria Vinyes. Us animem a participar-hi i a col·laborar-hi amb els vostres comentaris, suggeriments i articles (beat@beat.cat).
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada