Publicat el
divendres, de febrer 25, 2011
Google llança Google One Pass, un servei que permet als editors gestionar la seva oferta digital de pagament
Google ha llançat (16/02/2011) Google One Pass, un nou servei que permet als editors vendre amb facilitat subscripcions, articles i contingut en línia. A diferència del model presentat per Apple un dia abans (vegeu article a Beat), el nou servei dóna el control de la gestió a les empreses editores.
Google One Pass ofereix un sistema d'administració, processament de pagaments i autenticació d'usuaris fàcil d'implementar i d'administrar; també permet seleccionar els models de pagament i controlar el tipus de contingut del lloc que s'ha de cobrar i el que ha de ser gratuït. Per exemple, l'editor pot cobrar per cada article de forma individual, oferir subscripcions diàries o mensuals o paquets de diversos exemplars o concedir accés a subscriptors existents mitjançant un sistema basat en cupons.
Quant al sistema de pagament, funciona amb la tecnologia de Google Checkout, de manera que l'usuari no ha d'integrar un sistema de pagament extern al seu lloc. A més, el sistema de pagaments es pot integrar en aplicacions, de manera que es pot utilitzar per realitzar pagaments en tabletes i dispositius mòbils.
Google One Pass de moment momés està operatiu a Alemanya, Canadà, Espanya, Estats Units d'Amèrica, França, Itàlia i Regne Unit.
Les editorials Axel Springer AG, Focus Online (Tomorrow Focus), Stern.de, Media General, NouvelObs, Popular Science de Bonnier, Prisa i Rust Communications han signat acords per implementar el nou servei.
Font: Google News (16/02/2011)
Beat, Observatori de l'edició digital, és un blog/web (www.beat.cat) sobre les tecnologies de la informació i la comunicació en el món de l'edició. És una proposta de Iolanda Bethencourt i Josep Maria Vinyes. Us animem a participar-hi i a col·laborar-hi amb els vostres comentaris, suggeriments i articles (beat@beat.cat).
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada