Publicat el

Apple llança el model de subscripció de l'App Store

Apple acaba d'anunciar (15/02/2010) la posada en marxa del servei de subscripció de l'App Store per als editors d'aplicacions de contingut com ara revistes, diaris, vídeos, música, etc. Aquest servei de facturació digital per subscripció és el mateix que Apple va llançar fa un parell de setmanes per a l'aplicació de "The Daily" de News Corportation (de la qual en vàrem parlar en aquest post).

El preu i la durada de la subscripció serà fixat per l'editor, mentre que iTunes s'encarregarà del servei de compra, renovacions i cancel·lacioons a les publicacions. Apple, per oferir aquest servei, es quedarà amb el 30% d'ingressos que rep de les compres dins d'aplicacions.

Apple ha indicat que els editors també poden obtenir subscriptors digitals fora de l'App Store: "els editors poden vendre subscripcions digitals en els seus llocs web, o pot optar per facilitar el lliure accés als subscriptors existents. Des que Apple no està involucrat en aquestes operacions, no hi ha participació en els ingressos o intercanvi d'informació dels clients amb Apple. Apple requereix que si un editor decideix vendre una subscripció digital per separat fora de l'aplicació, la mateixa subscripció s'ha d'oferir, al mateix preu o menys, als clients que desitgin subscriure's dins de l'aplicació. A més, els editors ja no poden proporcionar enllaços des de les seves aplicacions (al lloc web, per exemple) que permeti als clients comprar contingut o subscripcions fora de l'aplicació". Com a part del nou acord, els editors poden oferir accés gratuït als subscriptors existents.

Respecte a les dades dels clients, Apple oferirà al client l'opció de lliurar el seu nom, correu electrònic i codi postal a l'editor quan se subscrigui a la publicació.

Alguns editors consideren que la nova proposta d'Apple és molt interessant i que ja permet engegar el negoci de subscripció; altres editors, però, pensen que la nova política de la companyia no és prou oberta i que tard o d'hora caldrà que hi intervinguin les autoritats de la competència.

Font: Apple (15/2/2011)