Publicat el

LibreDigital llança SkyShelf, un servei llibres en el núvol i es dóna a conéixer a través de Starbucks Digital Network


En aquest post parlarem de dues notícies lligades entre sí. D'una banda, anunciar que el distribuïdor de continguts digitals LibreDigital ha creat Skyshelf, una llibreria virtual de llibres en el núvol. D'altra banda, la cadena de cafeteries Starbucks, tot just acaba de llançar un portal personalitzat d'entreteniment anomenat Starbucks Digital Network, en associació amb Yahoo! i d'altres socis com ara iTunes d'Apple Inc., The New York Times, Patch, USA Today i la guia de restaurants Zagat.

SkyShelf, que funciona amb tecnologia HTML5, permetrà als usuaris comprar i llegir llibres sobre qualsevol dispositiu, ordinador, tablet o smartphone, que tingui navegador web. SkyShelf guarda en memòria la darrera pàgina que s'ha llegit i la lectura es pot reprendre des d'un altre dispositiu; també permet compartir amb amics i amigues el que s'està llegint a través de Facebook i Twitter. Skyshelf ha triat Starbucks Digital Network per donar-se a conèixer, que esdevé així el seu primer client. Skyshelf té previst oferir continguts digitals a una gran varietat d'empreses, com ara editorials, companyies aèries, botigues, cafeteries, etc.



Per la seva banda Starbucks Digital Network proporcionarà als usuaris dels seus 6.800 locals arreu dels EUA, accés a música, pel·lícules, diaris, llibres i altres continguts a través del seu servei gratuït de Wi-Fi. El portal tindrà diferents canals temàtics de Notícies, Entreteniment, Salut, Negocis, Veïnat i Starbucks. A través del canal Entreteniment els usuaris tindran accés a llibres digitals proporcionats pel club de lectura Bookish Reading Club, gràcies a acords amb les editorials Hachette Book Group, HarperCollins, Penguin i Simon & Schuster, entre d'altres. També oferirà contingut de New Word City, editorial especialitzada en llibres sobre gestió empresarial i viatges, Foursquare, la revista Good, LinkedIn, New Word City i The Weather Channel. El contingut està dissenyat de manera que es pugui llegir en petites dosis, amb una durada entre 5 i 20 minuts, i per reprendre la lectura allà on havia quedat.

Starburcks va ser una de les primeres empreses en instal·lar Wi-Fi gratuït per als seus clients el 2003. Des del proppassat 1 de juliol 2010 els clients dels establiments en territori dels Estats Units i Canadà poden gaudir d'accés Wi-Fi il·limitat sense necessitat de registre previ o codi especial ni limitació de temps (que fins ara era de dues hores màxim).

L'oferta d'accés a Internet Wi-Fi s'està generalitzant als restaurants, bars i altres espais públics de les grans ciutats. Amb aquesta iniciativa Starbucks busca personalitzar la seva pròpia oferta Wi-Fi, alhora que reforçar la marca en un moment que ha de fer front a una forta competència amb altres cadenes i restaurants, com per exemple McDonald's Corp., que estan ampliant i refinant la seva oferta de begudes. D'altra banda, i gràcies als acords amb els seus socis, Starbucks podrà rendibilitzar el seu servei Wi-Fi gratuït, venent música, llibres i altres continguts als 10 milions d'usuaris nord-americans que entren a Internet cada mes des de la seva xarxa.

Font: Publishers Weekly (21/10/2010) i Yahoo News (20/10/2010)