Publicat el

Hewlett-Packard llança un servei d'autoedició de revistes, amb impressió sota comanda


Coberta de la revista Tailspin, publicada a través
del servei d'autopublicació de Hewlett-Packard


L'empresa Hewlett-Packard, líder en fabricació d'ordinadors i impressores, inicià el juny de 2008 un servei experimental per internet d'autopublicació de revistes anomenat MagCloud. El servei ofereix revistes a tot color de bona qualitat, que s'imprimeixen a demanda, a través d'impressores digitals model Indigo.

En la web anuncien que el cost és d'uns 20 cèntims de dòlar la pàgina, al qual cal afegir el cost de la tramesa. L'editor fixa el preu de venda final de la revista, afegint-hi el marge comercial que consideri. L'editor envia al repositori de MagCloud els arxius PDF en alta resolució, creats a partir de programes com ara Adobe InDesign, QuarkXPress, Adobe Photoshop o Microsoft Word 2007. La revista es pot previsualitzar des d'internet abans de publicar-la, i fer-hi canvis de darrera hora sense pagar recàrrecs addicionals. A partir d'aquest moment qualsevol persona la pot comprar, tot i que, de moment, el servei de trameses només funciona als Estats Units, Regne Unit i Canadà.

Hewlett-Packard es fa càrrec de la impressió - només s'imprimeixen les unitats encarregades i HP s'encarrega de cercar l'impressor més pròxim al client, al qual, a més, li pot vendre les impressores i el material fungible-, la distribució, la gestió de subscripcions i comandes i els pagaments als editors. Els clients que compren la revista poden efectuar els pagaments a través d'un compte PayPal o a través de la targeta de crèdit.

Al llarg dels darrer anys hem anat observant que Hewlett-Packard està portant a terme iniciatives innovadores i experimentals en l'àmbit de la creació, la presentació de continguts, i els nous suports electrònics. Ara, amb la creació del servei d'autopublicació MagCloud, realitza una clara aposta per un model de negoci basat en la impressió sota comanda.