Publicat el

Reinventar el negoci editorial, la nova cadena de valor

Reinventar el negoci editorial, la nova cadena de valor, aquest és el títol d’un dels cursos d’estiu que s'inscriu dins programa Els Juliols de la Universitat de Barcelona. Coordinat per Ramon Pla i Arxé i Josep Maria Ferrer i Roca, el curs vol explicar com l’ús de les noves tecnologies està modificant la cadena de valor en el sector editorial i s’obren camins inexplorats i noves possibilitats per a crear nous productes i negocis tant per als nous editors com per als editors tradicionals, que s’han d'adaptar a les noves exigències del mercat.

BEAT hem estat convidats a impartir-hi una sessió titulada Materials al núvol: el nou magatzem per als continguts. En el curs —que tindrà lloc la setmana del 16 al 20 de juliol— participaran diversos professionals del sector, com ara Xavier Mallafré (president del Gremi d’Editors de Catalunya), Segimon Borràs (secretari general del Gremi d’Editors de Catalunya), Enric Faura (director de la plataforma digital Edi.cat), Marc Majó (responsable de noves línies de negoci de Libranda), Neus Nogué Serrano (professora agregada del Departament de Filologia Catalana de la Universitat de Barcelona) o Josep Monclús (director general de l’Agència d’Acreditació en Investigació, Desenvolupament i Innovació Tecnològica), Antoni Daura i Jorba (president del Gremi de Llibreters de Catalunya), entre altres. Per a més informació podeu consultar aquí el programa del curs.

Els Juliols són cursos entre 20 i 30 hores de durada, distribuïdes al llarg d’una setmana, i es duen a termen a l’Edifici històric de la Universitat de Barcelona. Són cursos oberts a tothom, a estudiants universitaris i de secundària, treballadors i treballadores que busquen formació i a persones que es proposen ampliar els seus coneixements.