Publicat el

La nova estratègia del diari The Guardian dóna prioritat a l'edició digital

El diari britànic The Guardian ha anunciat (16/6/2011) que la seva nova estratègia per als propers anys estarà centrada en els negocis digitals, ja que consideren que és l'única manera d'evitar pèrdues - el 2010 van tenir pèrdues de 33 milions de lliures - i poder arribar a duplicar la facturació en cinc anys, fins arribar als prop dels 100 milions de lliures el 2016. De moment descarten fer cap reestructuració de la plantilla, que en aquests moments inclou 1.500 persones i 630 periodistes a tots els departaments de The Guardian, The Observer i guardian.co.uk.

Andrew Miller, directiu executiu de The Guardian Media Group, ha indicat que en els propers mesos la versió impresa de The Guardian reemprendrà una reformulació del producte que suposarà la disminució del nombre de pàgines i l'augment de reportatges i articles de fons en detriment de les notícies que són estrictament d'actualitat, perquè la versió en paper "sigui igual de rellevant a les 9 del matí que a les 9 de la nit", tenint en compte que un gran nombre de lectors llegeixen la premsa al vespre.

En paraules de l'editor en cap, Alan Rusbridger:
"Tots els diaris s'han embarcat en un viatge que té a veure d'alguna forma amb un futur digital. Això no significa eliminar el paper, però requereix una gran dosi d'atenció, imaginació i recursos per a les diferents formes que pot presentar el futur digital".
Les noves iniciatives que tenen planejades, com ara la creació d'una edició digital als EUA a finals d'any, es finançaran amb els pressupostos actuals.