Publicat el

The New York Times adopta el model de subscripció per a les seves versions digitals


El diari nord-america The New York Times ha anunciat (17/3/2011) que el 28 de març adoptarà el model de subscripció per a les diferents versions digitals del diari, és a dir, el web i les aplicacions per a tabletes i telèfons intel·ligents.

Hi haurà tres paquets de subscripció: 15 euros al mes per accedir a la web NYTimes.com i a l'aplicació per a telèfons intel·ligents, 20 euros al mes per per accedir a la web i a l'aplicació per a tabletes, i 35 euros al mes per accedir als continguts des de qualsevol d'aquests dispositius.

A banda dels paquets de subscripció, qualsevol usuari podrà consultar gratuïtament fins a 20 peces de contingut (articles, vídeos, infografies, etc) al mes en NYTimes.com. A partir d'aquest volum caldrà disposar d'una subscripció. La secció 'Top News' serà gratuïta per als usuaris que accedeixin als continguts del diari digital a través de les aplicacions per a tabletes i telèfons intel·ligents. La resta de contingut serà exclusiu per a subscriptors.

Els subscriptors del diari de paper tindran accés lliure a NYTimes.com a través de qualsevol de les seves aplicacions i dispositius.

Els lectors que accedeixin a articles de NYTimes.com a través de motors de cerca, blogs i xarxes socials podran llegir-los, fins i tot si han sobrepassat el límit de 20 articles al mes (amb un màxim de 5 articles si provenen de Google).

Segons el diari, aquest pas és imprescindible per al seu futur: "Durant anys, les companyies de diaris han estat oferint accés a Internet de franc amb l'esperança que el mercat de la publicitat en línia s'ocuparia dels seus costos. Però mentre que la publicitat en línia ha crescut, no ha augmentat prou ràpid com per compensar la disminució de la publicitat impresa tradicional."

La subscripció per a tableta només serà possible al començament des de l'iTunes d'Apple, per a l'iPad.

Font: comunicat de premsa de The New York Times (17/3/2011)