Les editorials nord-americanes Gannett Co., Inc., The New York Times Company i The Washington Post Company han creat (25/1/2011) Ongo, una plataforma que agrega notícies de diferents mitjans a través d'Internet. L'empresa, que té seu a Cupertino (Califòrnia) i cadascun dels socis hi ha invertit 4 milions de dòlars per posar en marxa aquest projecte. Es tracta d'un model d'accés a notícies per subscripció i sense publicitat.
La subscripció, que costa 6,99 $ al mes, permet l'accés als diaris The Guardian, Associated Press, The Washington Post (edició impresa), USA Today, Slate, i una selecció de contingut del Financial Times i del The New York Times. Els subscriptors poden afegir gratuïtament, un títol addicionals d'una llista de diaris, i per 0,99 $ addicionals poden accedir a més títols de la llista, la majoria dels quals, val a dir que són locals (Anchorage Daily News, Charlotte Observer, The Cincinnati Enquirer, The (Louisville, KY) Courier-Journal, The (Rochester, NY) Democrat and Chronicle, The Des Moines Register, Detroit Free Press, Fort Worth Star-Telegram, The Indianapolis Star, Kansas City Star - en el cas de The Miami Herald el cost addicional és de 9,99 $, en el cas de The Boston Globe, costa 0,99 $ per la selecció dels editors i $14.99 per l'accés a la totalitat, mentre que per al Financial Times, la subscripció a la totalitat costa 3,29$ al mes). Com a part de la campanya de llançament es pot provar el servei durant un dia, gratuïtament, fins el 28 de febrer.
Una pàgina principal mostra les notícies més importants de diversos mitjans que els lectors poden explorar segons temes, dates, i personalitzar la llista per títol, secció o paraula clau. Cinc editor s'encarreguen de fer la selecció de les notícies més importants. A diferència de la majoria d'agregadors de notícies, els lectors poden veure articles sencers, presentats en format de columnes, sense haver de deixar l'escriptori (a diferència de Flipboard o Pulse, dues aplicaciones per a l'iPad d'agregadors de notícies generades per RSS). Els subscriptors poden crear clubs per discutir certs temes amb altres seguidors d'Ongo. Segons el president de l'empresa (abans executiu de PayPal), Alex Kazim, volen donar millors eines per a la coversa que deixar comentaris o compartir a través de Facebook. Si un subscriptor comparteix un article amb una persona que no ho és, i aquest es fa membre d'Ongo, el subscriptor original rep una gratificació que consisteix en un mes gratuït d'accés a notícies.
Pot resultar díficil a priori que els usuaris paguin per llegir notícies per Internet a les quals ja tenen accés gratuïtament, però caldrà valorar si estaran disposats a pagar un cert preu per la comoditat que pugui oferir el servei d'Ongo, l'actualització permanent de notícies, i el fet de poder llegir les notícies presentades en una interfície agradable a la lectura, de manera personalitzada i sense publicitat.
Publicat el
dilluns, de febrer 07, 2011
Neix Ongo, un agregador de notícies de pagament
Beat, Observatori de l'edició digital, és un blog/web (www.beat.cat) sobre les tecnologies de la informació i la comunicació en el món de l'edició. És una proposta de Iolanda Bethencourt i Josep Maria Vinyes. Us animem a participar-hi i a col·laborar-hi amb els vostres comentaris, suggeriments i articles (beat@beat.cat).
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada