Publicat el

News Corporation llança The Daily, un diari creat especialment per a l'iPad

Rubert Murdoch, president del grup mediàtic NewsCorporation , ha presentat (2/2/2011) The Daily, el primer diari nord-americà d'abast nacional i comercial creat i pensat especialment per a l'iPad. Tot i que Apple té l'exclusivitat per vendre The Daily durant dos anys, Murdoch anuncia que en el futur The Daily estarà disponible a la majoria de les tabletes. La subscripció pot ser setmanal (0,99 S$) o anual (39,99 $ a l'any), i també es pot comprar diàriament (0,14 $), però durant les dues primeres setmanes i com a part de la promoció, l'accés serà gratuït, patrocinat per la companyia telefònica Verizon. L'aplicació és gratuïta, i ja està disponible a l'App Store, però només es pot descarregar des dels Estats Units d'Amèrica.


Segons la nota de premsa publicaran fins a 100 pàgines cada dia, en articles dividits en sis temes principals: notícies, esports, tafaneries i famosos, opinió, arts i vida, i aplicacions i jocs (com ara Sudoku, puzzles, meteorologia), i també oferiran la possibilitat de personalitzar el bloc de notícies d'esports segons les preferències dels lectors (notícies sobre el seu equip favorit, per exemple). Els subscriptors podran deixar comentaris als articles publicats, de forma escrita o a través d'àudio, i també podran deixar un punt de lectura. Els articles inclouen fotografies en 360 º, vídeos d'alta definició i vincles externs a la web. Els lectors podran compartir article via Facebook, Twitter i correu electrònic, que els podran llegir sense pagar, però només l'article compartit, no tot el diari. Segons el que van dir a la presentació el diari està pensat per a gent amb estudis i un cert poder adquisitiu que no compra diaris en paper ni tampoc diaris digitals en línia.

El desenvolupament de l'aplicació i del projecte ha suposat una inversió de 30 milions de dòlars, i el manteniment, segons paraules de Murdoch, costa 500.000 $ per setmana. Cal tenir en compte que en aquests moments compta amb una plantilla inicial de 100 persones, algunes de les quals periodistes de renom. Murdoch comenta que estan mirant de reduir el percentatge que s'enduu Apple per cada venda, que en aquests moments és el 30%.

Els preus de subscripció són molt competitius i sembla que el producte està ben resolt a nivell d'interfície i interactivitat. Tanmateix, una qüestió essencial encara per definir és saber quantes actualitzacions de notícies tenen previst de fer al dia, i en aquest sentit ho tindran difícil per competir amb els diaris en línia que actualitzen permanentment les notícies minut a minut.

NOTA d'actualització: El 15 de desembre de 2012 cesa la publicació de The Daily. News Corp. i havia invertit 30 milions de dòlars en aquesta publicació amb un plantilla de 100 persones. Tenint en compte que les despeses anuals estimades eren d'uns 26 milions de dolars a l'any, no ha aconseguit els subscriptors necessaris per fer-ne una línia rendible.  En paraules del mateix Murdoch:

Malauradament, la nostra experiència ha estat que no hem pogut trobat una audiència suficientment gran i suficientment ràpidament per convencer-nos que era un model de negoci sostenible a llarg termini.

Font: Comunicat de premsa de News Corpration (3/12/2012)