Publicat el

iTunes amplia a 90 segons la durada de fragments gratuïts de les cançons llargues

Apple ha anunciat, a través d'una carta a les distribuïdores de música, que els fragments gratuïts de cançons que ofereix la plataforma iTunes passarà dels 30 segons actuals als 90 segons en les cançons que duren més de 2 minuts i 30 segons. Si la cançó dura menys de 2 minuts i 30 segons es continuaran oferint 30 segons gratuïts, com ja es fa ara. Segurament abans d'enviar la carta Apple ja deuria haver pactat amb les grans firmes, però el que està clar és que qui no estigui d'acord amb aquesta política, sigui empresa gran o petita, haurà de renunciar a estar present a l'iTunes, que ara per ara és la botiga de música més gran a nivell mundial. Apple argumenta que es tracta d'una eina comercial, ja que d'aquesta manera els usuaris estan en disposició de comprar més i de manera més satisfactòria perquè poden decidir amb més criteri si els agrada o no la cançó. De moment, l'oferta d'ampliar la durada de fragments gratuïts es limita a la botiga iTunes dels EUA.



Com comenten a TechCrunch, si Apple pot oferir una cançó en streaming directament des d'Internet durant 90 segons també està en disposició d'oferir-la sencera. Aquest, de fet, és el model que proposa l'empresa sueca Spotify, que ofereix poder escoltar cançons en dues modalitats: de manera gratuïta amb publicitat, o bé sense publicitat, però aleshores l'usuari fa un pagament per subscripció. Precisament aquest és el model que va intentar l'empresa nord-americana Lala amb anterioritat (va sortir en versió beta el 2006), fins que Apple la va comprar, per després tancar-la a penes cinc mesos després de l'adquisició (maig 2010). Val a dir que fins al moment Spotify, que tant d'èxit està assolint a Europa, encara no ha aconseguir entrar als Estats Units.

Està per veure si aquesta tendència promocional d'iTunes d'oferir més durada de contingut gratuït s'ampliarà a tot el món i si també afectarà de manera general a la política de promoció dels llibres que s'ofereixen a través de la botiga iTunes.