Publicat el

Geolocalització: Nokia Ovi Maps, de franc, i Apple malda per controlar la publicitat

Nokia ha anunciat (21/01/2010) que a partir d'ara ofereix de franc els serveis de navegació GPS d'Ovi Maps. La nova aplicació inclou també informació de trànsit i de les guies Lonely Planet (a Beat en parlàrem en aquest post), al costat de les rutes guiades per veu. Nokia ja compta amb un parc de 83 milions de dispositius amb GPS, i té disponible a 74 països el servei de navegació guiada per veu. Segons l'empresa, durant la primera setmana d'obertura, el nou servei ha estat descarregat més d'un milió de vegades.

Aquest canvi d'estratègia va acompanyat de l'obertura de les dades geogràfiques als programadors. El sistema operatiu que utilitzen els mòbils de Nokia és el Symbian, el sistema operatiu més popular del món, el qual des del febrer d'aquest any s'ha convertit en una plataforma oberta, sota la Llicència Pública Eclipse (llicència de programari de codi obert).

Mercès a la geolocalització s'estan desenvolupant moltes aplicacions i, sens dubte, aquesta obertura permetrà a Nokia estar al capdavant en noves aplicacions per a mòbils. Apple també s'està movent en el terreny de la geolocalització i de la publicitat que s'hi pot desenvolupar. Recordem que la publicitat és vital per a moltes empreses, especialment per als mitjans de comunicació, que veuen en l'iPad una sortida important a les seves publicacions en crisi i un mitjà idoni per a oferir-hi publicitat geolocalitzada. Apple ha notificat aquest mes de febrer als desenvolupadors de la App Store que tenen prohibit fer publicitat associada a la localització de l'usuari en aplicacions per a l'iPhone. Apple, una plataforma "tancada", fa poc va comprar l'empresa de publicitat mòbil Quattro Wireless i s'especula que vol controlar més l'explotació de la botiga i crear un sistema propi de publicitat per localització (Apple cobra les aplicacions de pagament però no d'aquelles que són de franc amb publicitat).