Publicat el
dimecres, d’octubre 14, 2009
Walt Disney Company llança el portal Disney Digital Books, per llegir llibres en línia
Walt Disney Company acaba de llançar (29/09/2009) el portal Disney Digital Books, que ofereix llibres digitals interactius per a infants, de consulta en línia. En aquests moments el catàleg inclou 500 títols, però l'empresa té previst incorporar-ne més cada setmana. La comercialització es fa mitjançant el pagament d'una subscripció anual de 79,95 $ o amb el pagament d'una quota mensual de 8,95 $. El portal està dirigit a nenes i nens de 3 a 12 anys, i disposa d'una gran varietat de títols, que van des de clàssics, com ara Winnie the Pooh and Tigger Too fins a les darreres novetats de Hanna Montana, i que s'organitzen per nivell de lectura. En la secció "look and listen" dedicada als primers lectors, els llibres són llegits en veu alta per actors i s'acompanyen de música, i cada paraula es va il·luminant a la pantalla a mesura que es va llegint, a la manera d'un karaoke. També hi ha una altra àrea, destinada als nens que ja saben llegir sols, però que tenen l'opció de fer un clic sobre les paraules que desconeixen per poden sentir com es pronuncien, o consultar-les en un diccionari incorporat.
El portal ha estat dissenyat pensant en afegir altres serveis, com l'aprenentatge de l'anglès. Disney veu els serveis educatius com una important àrea de creixement, sobretot a l'estranger. La companyia ha llançat aquesta línia digital amb una potent campanya de màrqueting, amb el repartiment de targetons als cinemes on es passen pel·lícules de Disney, així com publicitat adreçada a les mares, i demostracions del producte a les botigues d'Apple.
Disney, que en l'actualitat ven uns 250 milions de llibres infantils a l'any, estudia publicar versions digitals per a mòbils i altres dispositius en el futur, tot i que de moment s'estan centrant en la web i l'oferta en línia, perquè pensen que ara per ara és l'experiència de lectura en línia és la que més s'aproxima a l'experiència de lectura d''un llibre de paper. Disney també planeja poder oferir contingut exclusiu per als clients a finals d'any, i introduir-se a l'estranger a partir del 2011. A continuació us presentem un vídeo de demostració de la web.
Font: Disney Publishing Worldwide (29/10/2009)
Beat, Observatori de l'edició digital, és un blog/web (www.beat.cat) sobre les tecnologies de la informació i la comunicació en el món de l'edició. És una proposta de Iolanda Bethencourt i Josep Maria Vinyes. Us animem a participar-hi i a col·laborar-hi amb els vostres comentaris, suggeriments i articles (beat@beat.cat).
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada