Publicat el
dijous, d’octubre 01, 2009
Les Microedicions
Les Microedicions (nom comercial del producte) són aplicacions que permeten la distribució de contingut de mitjans impresos a través del mòbil. La seva característica essencial és que el format de visualització és similar al d'un diari o revista de paper: la lectura és lineal i es passen les pantalles com si fossin pàgines. El servei està pensat per a oferir un nou canal de distribució a diaris, revistes, catàlegs i fulletons.
L'exemplar d'una Microedició es descarrega al telèfon mòbil i es llegeix sense necessitat de programari addicional. Qualsevol mòbil amb funcionalitat Java pot llegir les Microedicions: actualment ho permeten prop de 300 models de 52 marques diferents. A l'estat espanyol, el 70% dels telèfons mòbils admet aquesta aplicació.
De cara als editors, la plataforma els permet generar la seva pròpia edició mòbil amb redactors o bé de manera automàtica amb els continguts del diari de paper o d'Internet, la qual cosa ofereix la possibilitat de llançar edicions en qualsevol moment del dia.
Quant a la publicitat, el sistema permet controlar qui rep la publicitat (facilitant, per tant, un seguiment de l'acció). A més, el receptor i potencial client pot interactuar, fent una crida al proveïdor o enviant un missatge per demanar més informació amb només prémer una tecla del seu telèfon.
El concepte fou creat i desenvolupat per Mobile Dreams Factory, companyia espanyola creada el 2004, i el primer llançament comercial d'una microedició fou realitzat pel diari Marca el 2005. Entre altres mitjans amb Microedició, cal esmentar Expansión, El Pais i Sport.
Beat, Observatori de l'edició digital, és un blog/web (www.beat.cat) sobre les tecnologies de la informació i la comunicació en el món de l'edició. És una proposta de Iolanda Bethencourt i Josep Maria Vinyes. Us animem a participar-hi i a col·laborar-hi amb els vostres comentaris, suggeriments i articles (beat@beat.cat).
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada