Després de 27 anys com a publicació impresa, Ziff Davis Media, l'editorial de la revista d'informàtica PC Magazine, anuncià (17/11/2008) que el número de gener seria el darrer de la revista impresa i que a partir d'aleshores passaria a publicar-se només per Internet.
En els darrers anys la revista ha registrat una reducció constant dels seus ingressos publicitaris i el seu editor arribà a declarar-se en fallida. El lloc web de la revista té més de set milions de visitants únics al mes, més de 10 vegades la circulació de la versió impresa. Traslladar PC Magazine al format digital "és el pas final d'un procés evolutiu que portem set anys planejant", assegura Jason Young, director executiu de Ziff Davis Media.
Lance Ulanoff, editor en cap de PCMag Digital Network escriví un parell de dies després una nota a la versió digital de la revista en què explica els motius de tal decisió. "Tancar la versió impresa ha estat una decisió difícil, però els increments dels costos d'impressió i de distribució han fet inviable el manteniment del producte físic". La versió digital de la revista, disponible des del 2002, té, segons Ulanoff, els avantatges següents:
- Arriba al correu electrònic automàticament. Es pot descaregar o es pot veure totalment en-línia.
- És portable, ja que es pot llegir en qualsevol lloc i en qualsevol moment
- Té el 'look' semblant a la revista
- És viva i interactiva
- Es pot imprimir
- És cercable
- Té una taula de continguts viva (sumari amb enllaços als articles)
- És verda (per l'estalvi de paper, tinta i energia)
A l'octubre, anunciaren que passarien a publicar-se només a Internet, US News&World Report, Christian Science Monitor i CosmoGirl. El Bulletin of the Atomic Scientists serà només digital el gener del 2009.
Font: PC Magazine Goes 100% Digital (19/11/2008) i altres
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada