Publicat el

Microsoft abandona el programa de digitalització de llibres i unifica els seus cercadors en Live Search

L'empresa Microsoft ha anunciat (23/5/2008) que tanca els cercadors "Live Search Books" i "Live Search Academic", amb la qual cosa dóna per finalitzat el programa de digitalització de continguts que havia iniciat el 2006 i que a hores d'ara ha assolit 750.000 llibres digitalitzats i la indexació de 80 milions d'articles de revistes. L'empresa explica que tots aquests llibres i publicacions acadèmiques continuaran disponibles integrats a través del cercador general Live Search i no pas indexats separadament. I continua, "preveiem que la millor manera perquè els motors de cerca facin accessible el contingut de llibres, serà rastrejant repositoris de contingut creats pels editors i les biblioteques. Amb les nostres inversions en aquests moments està disponible la tecnologia necessària per tal que aquells que tinguin l'interès comercial o el mandat públic de digitalitzar continguts de llibres puguin crear aquests repositoris a un cost menor ."

Microsoft tenia acords de digitalització de fons amb diverses biblioteques, com ara la de California, Toronto o la British Library (us remetem a aquest post de Beat) i confia que aquestes institucions continuïn digitalitzant elles mateixes llurs arxius utilitzant les plataformes tecnològiques desenvolupades conjuntament amb empreses de digitalització d'alta qualitat com Kirtas, CSS, i el projecte The Internet Archive, parcialment patrocinat per Microsoft. També havia iniciat acords amb diverses editorials com ara McGraw-Hill, Simon & Schuster o Yale University Press (sobre aquest aquest darrer podeu obtenir més informació en aquest post), que en principi continuaran el procés de digitalització de continguts mitjançant Ingram Digital, que fins ara oferia serveis d'escannejat i màrqueting a través de Live Search Books.

Escànner de llibres de l'empresa Kirtas


En el mateix comunicat expliquen que es tracta d'una decisió estratègica per poder dedicar tots els seus esforços al desenvolupament de noves àrees de cerca vertical més comercial, amb l'intenció que els usuaris que realitzin compres obtinguin beneficis per part dels anunciats.

Microsoft, en definitiva, està buscant la manera desenvolupar un model de negoci que sigui sostenible per al motor de cerca, per als usuaris i per als socis que proporcionen el contingut.