Publicat el
dilluns, de març 03, 2008
Cory Doctorow qüestiona la iniciativa de Harper Collins
Com ja vam comentar en aquest post de Beat, l'editorial Harper Collins ha començat (11/2/2008) a oferir gratuïtament llibres sencers digitalitzats, amb l'objectiu de promocionar les vendes de les edicions impreses. Els continguts només es poden llegir en línia a través de la pàgina de Harper Collins. L'escriptor de ciència ficció, blocaire i activista per la liberalització del copyright, Cory Doctorow valora aquesta iniciativa en el seu bloc i comenta que ha trigat més temps en descarregar la primera pàgina del primer capítol de la novel·la American Gods de Neil Gaiman, que en descarregar l'edició pirata sencera del mateix títol, que es troba fàcilment des de fa anys a la xarxa. A causa de la seva lentitud i la poca conveniència dóna per fet que la gent no llegirà la versió que ofereix Harper Collins i, per tant, si bé és cert que no posarà en perill les vendes del llibre imprès, tampoc no servirà per incentiva-les. "Ens emportem els llibres a casa i els llegim de mil maneres diferents, en la posició, l'habitació i les condicions que ens venen de gust. Ningú encadena els nostres llibres a les nostres taules de despatx, ni ens mostra una sola pàgina cada vegada. Aquest experiment simula una situació completament allunyada de la realitat del plaer de llegir un llibre".
Aquesta iniciativa, es lamenta Doctorow, no només no és útil com a eina per obtenir un millor coneixement del mercat, ni serveix per vendre més llibres de Neil Gaiman, sinó que tampoc prova res dels llibres electrònics.
Beat, Observatori de l'edició digital, és un blog/web (www.beat.cat) sobre les tecnologies de la informació i la comunicació en el món de l'edició. És una proposta de Iolanda Bethencourt i Josep Maria Vinyes. Us animem a participar-hi i a col·laborar-hi amb els vostres comentaris, suggeriments i articles (beat@beat.cat).
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada