Publicat el

Amazon compra Audible



Amazon.com, Inc. ha anunciat (31/1/2008) la compra de les accions d'Audible Inc., per un valor de 300 milions de dòlars. L'empresa Audible, fundada el 1997, disposa de llocs web als Estats Units, el Regne Unit (Audible.co.uk), Alemanya (Audible Deutschland) i França (a través de la seva aliança amb France Loisirs, del grup Bertlesmann), i ofereix més de 80.000 productes (unes 200.000 hores d'arxius sonors), que inclouen més de 40.000 àudio llibres d'autors contemporanis com ara Stephen King, Paulo Coelho, Ken Follet o Patricia Cornwell, i clàssics com Jane Austen, William Faulkner o Pearl S. Buck, continguts de diaris i revistes (per exemple The New York Times, Forbes, Scientific America, The New Yorker), programes de ràdio i televisió, comèdies i eròtica. Aquests continguts es poden descarregar des de la pàgina web, i reproduir a l'ordinador o bé gravar en CD o en MP3, PDA o telèfons mòbils, o al propi Kindle d'Amazon. Per descarregar documents àudio i àudio llibres, els usuaris de Amazon.com els han de baixar primer al seu PC per traspassar-los al Kindle mitjançant un cable USB. Existeixen diverses modalitats de subscripció anual, i en aquests moments ofereixen una promoció de prova durant 3 mesos per una quota de 7,49 $ que permet la descàrrega d'un àudio llibre al mes.



Amb aquesta adquisició Amazon.com amplia la seva oferta per fer front a la competència de la botiga iTunes d'Apple. El juliol de 2006 Audible va anunciar que estendria el seu acord amb iTunes fins el 2010. Mitjançant aquest acord els usuaris d'Apple poden descarregar continguts des d'Audible.com i sentir-los a través de iTunes o en els sus iPods. Tot i que el portaveu d'Amazon ha declarat que Apple és un canal important per a Audible.com, i que pensen continuar aquesta relació, no deixa de ser un cop fort per a Apple. El passat mes d'agost Amazon va obrir la botiga Amazon MP3, que permet descàrregues lliures de DRM (Digital Rights Management), amb un increment considerable de continguts gràcies als acords amb Warner Music Group (finals de desembre 2007) i Sony BMG Music Entertainment (principis de gener 2008).

L'ampliació de l'oferta d'àudio llibres pot reforçar, en efecte, la competitivitat del lector digital Kindle d'Amazon.

Font: PC Magazine (31/1/2008)