Publicat el

Els usuaris seran els majors creadors de contingut a internet i el mòbil




La companyia finlandesa Nokia prediu que fins a l'any 2012 el 25% de l'entreteniment a internet i telefonia mòbil serà produït i consumit pels propis usuaris. Aquest fenomen és anomenat 'entreteniment circular' i ha estat identificat per l'empresa en el seu estudi 'A Glimpse of the Next Episode', estudi que donà a conèixer el passat dia 3 de desembre.
La tendència és que la gent no només té el desig de crear i compartir els seus propis continguts, sinó també de mesclar-los i de fer-los circular entre els seus grups de relació.
Els consumidors estan demanant cada vegada amb més intensitat que la seva diversió sigui veritablement immersiva, atractiva i col·laborativa. Mentre que en l'entreteniment de temps enrere l'acte de mirar, llegir i sentir eren passius, els consumidors d'ara i del futur seran actius i lliures per la natura ubiqua de la diversió circular. La clau d'aquesta evolució és que el desig humà bàsic dels consumidors és comparar i contrastar, crear i comunicar-se.
El sondeig de Nokia, realitzat entre el juliol i el setembre del 2007 a 9.000 consumidors de 17 països, trobà que el 39% dels enquestats veuen regularment la televisió per internet, mentre que el 23% ho fan des dels seus telèfons portàtils i un 37% empren aquests darrers per a navegar per la xarxa. El 23% compren pel·lícules en format digital, el 35% compren música en format MP3 i el 25% compren música a través dels mòbils.
Com a part de la recerca de Nokia, aquesta empresa ha identificat quatre tendències clau en els consumidors: vida immersiva, cultura geek (fascinació per la tecnologia, la informàtica, la ciència ficció...), tecnologia G (nova cultura basada en trets considerats femenins) i localisme.

Font: MobileTechNews (3/12/2007)