Publicat el

La inversió publicitària a internet supera per primer cop a Espanya a la dels diaris

La televisió és ja l'únic mitjà a l'Estat on els anunciants inverteixen més diners que en internet, així es desprèn de l'Estudio de la Inversión Publicitaria en España 2013, presentat el 28 de febrer de 2013. L'estudi, elaborat per Infoadex, reflecteix un descens en el total del mercat publictari del -9,9%, i la caiguda del -15,8% en mitjans convencionals i del -5,0% entre els no convencionals.

Algunes altres dades de l'informe indiquen:
  • Televisió va caure un -18,9%, amb una xifra total de 1.815,3 milions d'euros.
  • Tots els mitjans convencionals van patir un descens en la seva inversió publicitària.
  • Internet va superar per primer cop a Diaris, essent el segon mitjà en volum amb 880.500.000 d'euros (encara que és un -2,1% inferior al 2011 aconsegueix el 19,0% del total).
  • Diaris es va quedar en 766.300.000 d'euros amb un quaota del 16,5%, baixant un -20,8% respecte a l'any 2011.
  • Ràdio va baixar un -13,6%, si bé la seva quota va créixer dues dècimes (9,8%)
  • Revistes va baixar al 6,8% (-17,7%)
  • Cinema va baixar un 12,7%.
A l'últim, hem d'esmentar que la inversió en publicitat caurà aquest any a Espanya un 7,8 per cent respecte al 2012, i només Internet i mòbils experimentaran pujades en la facturació, segons l'últim panell Zenthinela, que recull les previsions dels principals anunciants.

Font: Nota de premsa (document en pdf)