Hem observat com algunes editorials anglosaxones estan creant noves línies de negoci i serveis al marge del core business, o sigui de la producció de llibres, però que estan centrades en els seus autors i autores. Així per exemple, Random House UK ha llançat (10/1/2012) el servei Random House Speakers amb associació amb The London Speaker Bureau, mitjançant el qual ofereix els seus autors i autores com a speakers per a fer conferències, participar en taules rodones, etc. En aquests moments hi participen 13 autors i autores, entre els quals l'especialista en medi ambient i sostenibilitat Steve Benbow, el novel·lista Louis de Bernières, l'autor de llibres de viatge Tim Butcher, l'historiador de l'arquitectura Dan Cruickshank, l'experta en nutrició infantil Annabel Karmel o l'escriptora de bestsellers Donna Leon. Aquesta iniciativa segueix les passes d'una iniciativa similar anomenada Random House Speakers Bureau que funciona amb èxit des de fa temps als Estats Units. Val a dir que algunes agències literàries també han llançat serveis d'aquest tipus, com ara per exemple Conville & Walsh, que el juny de l'any passat creava un servei similar anomenat Hire Intelligence.
Una altra línia de negoci complementària és la creació de cursos. Un exemple en seria Faber Academy, creada per l'editorial Faber, que ofereix cursos diversos al voltant de l'escriptura i l'edició.
No és cosa nova que els escriptors i escriptores professionals hagin trobat maneres complementàries de guanyar-se la vida, al marge de les regalies que puguin obtenir de la venda dels seus llibres, i en major o menor grau i segons la seva popularitat, fan conferències, imparteixen cursos, visiten escoles, participen en taules rodones i en tertúlies radiofòniques o a la televisió, fan de membres de jurat de premis, i fins i tot no descarto que alguns siguin contractats per fer acte de presència en sopars i festes.
El que resulta novedós és que les editorials comencin a gestionar aquest potencial.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada