Publicat el

Els usuaris de l'iPad prefereixen navegar per la web per sobre de les aplicacions



Segons una enquesta realitzada als EUA per Business Insider a 500 propietaris d'iPad, l'activitat més popular dels usuaris és navegar per la web (37,7%), seguida per la comunicació per correu electrònic, Facebook, Twitter i altres (23,6%). A continuació vindria utilitzar les aplicacions (17%), mirar vídeos (11,5%) i els jocs (10,2%). Aquesta dada, que de per si és prou significativa, es complementa amb la següent: a l'hora llegir la premsa i les notícies el 37,4% dels usuaris prefereix accedir-hi des del navegador d'Internet (limitat a Safari, que és el navegador que ve preinstal·lat en l'iPad, ja que, malauradament, no és possible la instal·lació d'altres navegadors), mentre que el 34,7% prefereix accedir des de les aplicacions (com ara The New York Times, Washington Post, etc), i el 28,3% utilitza alguna aplicació de lectura RSS de notícies des de la web (com ara Reeder o Flipboard).

L'estudi també destaca que la majoria dels propietaris han descarregat més de 20 aplicacions (unes 10 de pagament), però només utilitzen un màxim de 10 i ignorant-ne la resta. També es constata que el 75% del usuaris llegeixen llibres sobre els seus iPads, i que prefereixen els llibres Kindle d'Amazon, probablement perquè Amazon té una oferta més àmplia i permet la compatibilitat entre les dues plataformes.

És cert que els usuaris de l'iPad encara són massa pocs com per poder extreure conclusions definitives a partir d'una enquesta, però ens dóna algunes pistes sobre les tendències actuals.

Tanmateix, tal i com apunten a Poynter Online, la diferència entre el nombre de propietaris que prefereixen la navegació per Internet sobre els que prefereixen les aplicacions és massa petita com perquè les editorials puguin decantar-se a l'hora de decidir-se entre apostar per les aplicacions per a mòbils o per les aplicacions d'Internet mòbil.