Publicat el

Open Road Integrated Media, una nova editorial digital


Jane Friedman (ex presidenta de l'editorial HarperCollins Publishers Worldwide), Jeffrey Sharp (productor de cinema, ha produït les pel·lícules"Boys don't Cry" i "You Can Count on Me") i James A. Kohlberg (president de Kohlberg Ventures i membre del consell de The New York Times Company, ha aportat 3 milions de dòlars per finançar el projecte) han creat Open Road Integrated Media una editorial de llibres digitals i alhora una plataforma de màrqueting. L'editorial compta amb diverses línies de negoci. D'una banda, la publicació i distribució de llibres digitals tant d'autors coneguts, a través de la divisió Studio, com d'autors desconeguts, a través del segell Discovery. Durant el primer any l'empresa té previst de publicar entre 750 i 1.000 títols, comptant els nous títols, els títols recuperats de fons de catàlegs prèviament publicats en altres editorials i els títols provinents de l'autoedició. Per exemple, la propera tardor Open Road publicarà la versió digital de Darkness Visible: A memoir of Madness, una crònica autobiogràfica de William Styron - autor de la novel·la Sophie's Choice - que narra l'experiència de la seriosa depressió que patí l'escriptor a l'edat de 60 anys. El llibre fou publicat per Vintage Classics (Random House Group) el 1992. El llançament d'aquest títol en format digital anirà acompanyat d'un vídeo documental basat en aquestes memòries. Una altra línia de negoci és la creació d'un servei d'impressió a demanda, a la qual tindran opció tots els títols publicats en format digital. La tercera línia és la creació d'una plataforma de serveis de màrqueting per promocionar títols del propi catàleg i d'altres editorials, a través de blocs, Twitter i xarxes socials. Finalment, tenen previst de crear continguts audiovisuals, no només com a eina promocional, sinó també destinats a la venda per Internet i en format DVD. Open Road ja ha arribat a un acord amb dues editorials, Kensington i Grove/Atlantic, per proporcionar serveis de màrqueting i per explorar quins llibres del seu catàleg tenen potencial per ser adaptats a vídeo.

Font: The New York Times (14/10/2009) i altres fonts.