Les tres editorials mantenen la seva independència editorial i empresarial, comparteixen una vocació clara d’innovació i el convenciment que han d’aplegar esforços per poder-se situar en una posició de lideratge en el nou escenari que es dibuixa a l’horitzó.
Edi.cat neix impulsant unes tres primeres accions: Promoció conjunta de la campanya de Nadal, elaboració del portal Edi.cat que es posarà en marxa el gener de 2009 i organització d’una jornada de reflexió sobre el món de l’edició independent en català que se celebrarà el primer trimestre de 2009.
Entre altres activitats, promourà:
- Edició de catàlegs periòdics, temàtics i altres materials promocionals.
- Llançament d’un portal editorial de venda de llibres electrònics.
- Millora de la comercialització a les llibreries per optimitzar les apostes editorials
- Obertura de noves vies de comercialització.
- Anàlisi i implementació de nous canals de comercialització.
- Creació d’una plataforma web 2.0.
- Digitalització de continguts editorials.
- Impressió sota demanda.
"El portal Edi.cat vol esdevenir la pedra angular d’aquesta transformació cap a un model editorial 2.0. integrat a les noves tecnologies i preparat per donar resposta amb agilitat als nous requeriments del mercat, amb el propòsit de transmetre una imatge actual i moderna, familiaritzada amb la tecnologia, però a la vegada propera."
"La transformació més evident i propera és la conversió del llibre convencional en el llibre digital, l’e-book, de transmissió electrònica i en format no paper. Catalunya ha de ser capdavantera en la transformació del sector editorial i sobretot vetllar perquè en el nou entorn digital es puguin trobar continguts en català".
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada