Publicat el

Plastic Logic presenta el prototip d'un nou lector digital



L'empresa anglo-americana Plastic Logic ha presentat públicament (8/9/2008) un nou lector electrònic durant la celebració del seminari DEMOfall 08 de San Diego (Califòrnia). Es tracta d'un prototip lector amb pantalla de mida DINA4, dissenyat i concebut específicament per a la lectura professional i de negocis, no necessàriament d'entreteniment.

El dispositiu, que permet la connexió a internet via wi-fi, per descarregar llibres i diaris, suporta una gran gamma de formats, com ara Microsoft Word, Excel i Powerpoint, i PDF d'Adobe, així com diaris, revistes i llibres, i incorpora una sèrie d'aplicacions que permeten a l'usuari organitzar i gestionar la seva informació. Està previst que surti al mercat durant el primer semestre de 2009, però no serà fins al proper gener, durant la Fira Internacional d'Electrònica de Las Vegas, que l'empresa desvetllarà el preu i també quina agència de notícies triaran per actualitzar les notícies. El dispositiu utilitza la mateixa tecnologia que els lectors Sony Reader, el Kindle i l'iLiad, és a dir, una pantalla en blanc i negre de tinta electrònica desenvolupada per E Ink Corporation.

Plastic Logic, que fou fundada l'any 2000 per un grup d'investigadors de la Universitat de Cambridge, està patrocinada per diverses empreses inversores, entre les quals destaca la Hearst Interactive Media, del grup Hearst Corporation, que és propietari de 16 diaris nord-americans. La seva planta de producció es localitza a Dresden, Alemanya, l'oficina central a Mountain View, Califòrnia i la divisió d'investigació i recerca, a Cambrigde, Anglaterra.

En aquests moments Epson, Xerox i Fujitsu també estan desenvolupant lectors digitals de mida DINA4, i no resta cap dubte que Apple, IBM i HP també estan desenvolupant els seus lectors digitals. Tot sembla indicar que la batalla dels lectors digitals és a punt de començar.



Vídeo de presentació del nou lector digital de Plastic Logic