Publicat el

Google Music arriba a Europa


Passats tres anys des de la seva presentació als EUA (vegeu el post de Beat ) Google Music s'ha estrenat a Europa (13/11/2012), més concretament a Espanya, el Regne Unit, Itàlia, França i Alemanya. Google Music és un servei de música en línia que forma part de la botiga Google Play, i permet comprar, escoltar i emmagatzemar música - fins a 20.000 cançons (5 Gb) -  en una biblioteca personal en el núvol, gratuïtament.  La música es pot sentir per streaming, és a dir directament en temps real sense descàrrega d'arxius, però també es poden descarregar les cançons en el dispositiu mòbil Android. Google Music ofereix un ampli catàleg de música mercès als acords amb les principals discogràfiques del sector, el darrer dels quals amb el grup Warner Music.

El llançament de Google Music a Europa ve acompanyat d'una novetat, que en breu també s'incorporarà arreu. Es tracta d'un servei que permet sincronitzar les cançons allotjades en el propi disc dur i entre dispositius Android, ja que el sistema reconeix les cançons disponibles a la botiga Google Play. Si el tema està disponible a Google Play es sincronitza amb la versió en la biblioteca personal en el núvol, i si no ho està, s'ha de pujar a la biblioteca. Recordem que tant  iTunes Music Match (Apple) com Xbox Music (Microsoft)  disposen d'un servei similar de sincronització de biblioteques personals de música.

Google Music s'afegeix a altres iniciatives que ja ofereixen música en streaming a Europa, com ara Last fm, Deezer, Rdio, Grooveshark, Spotify, Xbox Music, HeartRadio i evidentment YouTube, als quals s'afegeixen VEVO i Pandora, que només funcionen als EUA.

En els darrers temps estem observant que l'oferta de música en streaming està marcant una clara alternativa en la manera de consumir continguts musicals digitals, en contraposició al model de compra per descàrrega que lidera la plataforma iTunes, seguit d'Amazon MP3 i eMusic.

En aquests moments iTunes se situa al capdavant  del negoci global de la música als EUA.  Segons un estudi elaborat pel grup NPD (18/9/2012) iTunes assolia  el 29% de quota de mercat durant el primer semestre de 2012, per davant d'Amazon MP3, Google Play, eMusic i Zune (ara Xbox Music). Val a dir, però, que altres fonts atribueixen a iTunes una quota de mercat més alta, prop del 40%. 

Per complementar la informació sobre les tendències en el negoci de la música digital us recomanem aquest reportatge elaborat per la Fundació Escacc.


Font: Google Blog (29/10/2012)