Publicat el

Rànquing d’audiència dels mitjans de comunicació digitals en català



S’ha presentat (16/2/2012) el primer rànquing d’audiència de mitjans digitals en llengua catalana, diferenciada de la resta de mitjans de l’Estat, que pretén fer més visible la seva importància creixent en el sector. La creació d’aquest rànquing ha estat impulsada per l’Associació Catalana de Premsa Gratuïta i Mitjans Digitals (ACPG), l’Associació Catalana de la Premsa Comarcal (ACPC), i l’Associació de Publicacions Periòdiques en Català (APPEC), i compta amb el suport institucional de la Generalitat de Catalunya.

L’audició i la classificació de les dades són a càrrec de les empreses Nielsen i OJD Interactiva. És el primer cop que aquestes dues companyies auditen i classifiquen els mitjans digitals en llengua catalana de forma diferenciada de la resta de mitjans de l’Estat.

El Rànquing pretén ser una eina d'utilitat per als anunciants quan vulguin fer una campanya adreçada a la població catalana i, sobretot, quan busquin una audiència catalanoparlant.

Durant la presentació es va donar a conèixer el primer rànquing, del mes de gener, encaçalat pels webs de Televisió de Catalunya, el diari Ara, El Punt Avui, Vilaweb i 3/24. El rànquing s’actualitzarà cada mes.

Font: Presentació: 1r Rànquing de mitjans digitals en català