El proveïdor de serveis mòbils de Vodafone té previst llançar una plataforma de contingut obert per a llibres electrònics l'any que ve. La revista Werben und Verkaufen informa (28/10/2009) que la nova plataforma serà presentada a la convenció Cebit de març de 2010. Diversos editors, com Axel Springer, ja han signat una carta d'intencions per fer disponible el seu contingut a la plataforma i el pla és que els ingressos es reparteixin 50/50 entre Vodafone i les editorials participants.
D'altra banda, segons informa EFE, Telefónica ha començat a estudiar les possibilitats del llibre electrònic per entrar en aquest nou negoci al costat de les editorials i fabricants de dispositius, ja que compta amb la tecnologia per a la digitalització de continguts, plataformes de distribució en-línia i tarifes planes.
El director de Multimèdia de Telefónica de España, Luis Ezcurra, va explicar (28/10/2009) que aquesta operadora aposta per un nou entorn de gaudi en-línia dels continguts informatius i editorials, amb els actors implicats del sector. La modificació de la forma de vendre els llibres permetrà, va dir, que entrin en el negoci nous agents com són els cercadors i les operadores de telecomunicacions. L'objectiu, va indicar, és crear valor sobre la base d'una nova distribució alternativa i sostenible.
Font: na.presseportal (28/10/2009) i fonts diverses
Publicat el
dimarts, de novembre 03, 2009
Les telefòniques, al darrere del llibre electrònic
Beat, Observatori de l'edició digital, és un blog/web (www.beat.cat) sobre les tecnologies de la informació i la comunicació en el món de l'edició. És una proposta de Iolanda Bethencourt i Josep Maria Vinyes. Us animem a participar-hi i a col·laborar-hi amb els vostres comentaris, suggeriments i articles (beat@beat.cat).
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada