Google acaba de presentar (28/10/2009) Google Music, un nou servei que no només pretén cercar música sinó també pre-escoltar-la i facilitar-ne la compra. El servei arrenca als Estats Units d'Amèrica.
A partir d'ara, quan es realitzi una cerca apareixerà en els resultats del cercador cançons de diferents artistes, de discs, fotografies, lletres de cançons, grups, etc. i, aquesta és la novetat, enllaços a un preview d'àudio a les cançons proporcionades pels partners de Google MySpace (que acaba d'adquirir iLike) o Lala. MySpace i Lala proporcionaran enllaços per comprar la cançó completa.
El motor de cerca de Google també ajudarà a descobrir la música que agrada als usuaris: Google s'ha associat amb Pandora, imeem i Rhapsody per incloure enllaços als seus llocs on es pot descobrir música relacionada a les preguntes.
Es tracta de la primera incursió de Google en el sector de les descàrregues legals de música en Internet, un negoci que, fins ara, està dominat per iTunes, la tenda en-línia d'Apple. De fet, com bé s'explica en el comunicat, dos dels deu termes més cercats a la xarxa als EUA estan relacionats amb la música.
Font: Google (28/10/2009)
Publicat el
divendres, d’octubre 30, 2009
Google Music, un nou servei de Google per a cercar, escoltar i comprar música
Beat, Observatori de l'edició digital, és un blog/web (www.beat.cat) sobre les tecnologies de la informació i la comunicació en el món de l'edició. És una proposta de Iolanda Bethencourt i Josep Maria Vinyes. Us animem a participar-hi i a col·laborar-hi amb els vostres comentaris, suggeriments i articles (beat@beat.cat).
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada