Google ha anunciat (15/10/2009) a la Fira del Llibre de Frankfurt la creació de Google Editions, plataforma per a la venda de llibres digitals per Internet. La plataforma assumeix les característiques de l'anomenada computació en núvol, i així els llibres estaran disponibles amb independència del lloc d'accés, del format dels llibres, de l'aparell de lectura (ordinador, mòbil, llibre electrònic, televisió, etc.) i del navegador web. Google hostatjarà els llibres i, mercès al seu potent navegador, els farà recercables arreu del món.
Els llibres no tindran DRM, ja que l'accés al llibre només serà possible a través de la prèvia identificació de l'usuari en un compte de Google, en el qual constaran les dades personals i bancàries del consumidor. Els llibres també podran ser llegits sense connexió a la xarxa, si bé només ho podran ser durant un temps limitat: quan l'usuari accedeixi al llibre aquest romadrà en una memòria caixé temporal (que s'esborrarà quan s'apagui l'aparell, ens comenta Luis Collado, director de Google Books Search).
La iniciativa es posarà en marxa amb uns 500.000 títols als Estats Units d'Amèrica, segurament vers el març del 2010, mentre que a Europa el servei s'implantarà un parell de mesos més tard.
Google Editions tindrà tres vies de negoci diferents: el consumidor podrà 'comprar' el llibre digital via la web de l'editor, via Google Books, o bé des d'una llibreria en-línia. Google, que no farà d'editor, es quedarà amb un marge diferent en cada cas: 15% si el ven a través d'un editor (que se'n quedarà el 85%), 37% si el comercialitza directament (63% per a l'editor) i menys del 55% si el ven a través d'una llibreria virtual (45% per a l'editor). El preu final del llibre sempre el determinarà l'editor, el qual haurà d'assegurar-se que disposa dels drets d'edició digital i determinar els llocs en què es pot distribuir la publicació.
A l'últim, dir que el llibre disposarà de facilitats de subratllat, anotació, còpia i impressió parcial i integració en una biblioteca virtual del propi usuari.
Publicat el
dilluns, d’octubre 26, 2009
Google Editions: comprar i llegir llibres digitals quan i on es vulgui
Beat, Observatori de l'edició digital, és un blog/web (www.beat.cat) sobre les tecnologies de la informació i la comunicació en el món de l'edició. És una proposta de Iolanda Bethencourt i Josep Maria Vinyes. Us animem a participar-hi i a col·laborar-hi amb els vostres comentaris, suggeriments i articles (beat@beat.cat).
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada