Publicat el

Smashwords llança un programa de màrqueting d'afiliació amb webs externes


Smashwords ha llançat un nou programa de màrqueting d'afiliació amb webs externes per incentivar la venda de llibres digitals. Aquest programa ofereix una comissió de l'11% del preu de venda net (o sigui el preu de venda menys el cost de la gestió de cobrament a través de PayPal) als llocs web externs que originin vendes mitjançant enllaços directes als llibres del catàleg de Smashwords, alhora que faculta als autors (i també a les poques editorials que hi participen) a cedir una part addicional per sobre d'aquest 11%, a la seva conveniència. Cal tenir en compte que els autors (i editorials) reben el 85% de la facturació neta (descomptant la comissió de PayPal) per cada unitat venuda.

Smashwords és una plataforma de publicació i venda de llibres en format digital, creada el març de 2008, que ofereix un catàleg de 1.300 títols en format digital, la gran majoria dels quals són fruit de l'autopublicació per part d'autors independents, tot i que algunes petites editorials comencen a oferir els seus llibres a través de la seva llibreria. Tots els llibres es comercialitzen sense DRM, o sigui lliures de control de drets, i es poden llegir -en línia o descarregats prèviament - sobre tota mena de dispositius (ordinadors, mòbils i llibres electrònics) i en múltiples formats (HTML, JavaScript, RTF, LRF, Palm Doc, PDF, Kindle-MOBI i EPUB).

Els programes d'afiliació de llibreries no són nous i el d'Amazon, per exemple, funciona des de fa una dècada per a la venda de llibres en versió impresa, però no per a les versions digitals. Curiosament, altres plataformes d'edició i venda de llibres digitals d'autopublicació com Fictionwise i Scribd, no ofereixen cap mena de programa de màrqueting d'afiliació a socis externs.

Font: TechCrunch (26/5/2009)