Publicat el

The Printed Blog: diaris de paper escrits per blocaires


Voluntaris de The Printed Blog treballant sobre els seus ordinadors portàtils. Fotografia de Peter Wynn per al New York Times.

Una nova empresa de Chicago anomenada The Printed Blog ha anunciat que publicarà a partir del 27 de gener els primers diaris impresos a partir d'articles de blocs. Sostinguts mitjançat la publicitat local, els diaris seran distribuïts gratuïtament en grans ciutats dels Estats Units, començant per Chicago. Les primeres edicions seran setmanals, però l'objectiu final és editar dues edicions impreses diàries en cada ciutat, en múltiples edicions personalitzades adaptades a diferents barris de la ciutat. Així, per exemple, una ciutat com Chicago podria tenir unes 50 edicions diferents personalitzades per zones geogràfiques.

Fins al moment uns 300 blocs de temàtica diversa ja han donat permís a The Printed Blog per publicar els seus treballs, amb la visió que algun dia ells també es podran beneficiar de la visibilitat que pot suposar per als seus blocs estar presents en edicions impreses de distribució massiva. A més a més d'articles de blocs, The Printed Blog també publicarà altres continguts generats pels usuaris a la xarxa, com ara comentaris dels lectors i fotografies. Eventualment els lectors podran triar quins blocs volen a la seva edició i els editors decidiran quins posts seran publicats en paper. El diari consistirà en 3 fulls impresos en color a doble cara, de mida 28 × 43 cm, maquetades en forma de bloc, no en columnes.

The Printed Blog ha invertit un capital inicial de 15.000 $, no paga lloguer d'oficina, ja que els l'ha cedit la Illinois Techology Association, i compta amb la col·laboració de 10 voluntaris que cobraran quan el negoci comenci a créixer. D'altra banda, amb la publicació d'articles escrits per blocaires (que ja estan cobrint temes variats, des de política local a moda), l'empresa s'estalvia els costos dels periodistes. L'empresari està convençut que els anunciats apostaran per The Printed Bloc perquè és "hiperlocal" i la publicitat s'adreça a les persones que més probablement estiguin interessades pels productes o serveis anunciats, sigui una botiga de roba, un servei per treure la neu o una floristeria.

Es tracta d'una iniciativa innovadora i experimental que intenta agafar el millor del model editorial imprès i del model de la xarxa, en un moment en què el gran creixement de la indústria editorial de la premsa escrita ha vingut marcat pels diaris gratuïts i on el pes dels continguts generats pels usuaris de la xarxa és cada cop més important.

Font: The New York Times (22/1/2009)

1 comentaris:

J ha dit...

Interessant iniciativa. Caldrà veure com evoluciona. Jo sóc dels que crec que el paper com a suport té futur, que el que canviarà és el format i contingut de l'actual premsa escrita.

A reveure,