Publicat el
dilluns, de desembre 15, 2008
L'editorial japonesa Shogakukan implementa una solució RFID per a reduir els índexs de retorn de volums i les pèrdues
L'editorial japonesa Shogakukan ha implementat la tecnologia RFID en les seves operacions per a reduir els índexs de llibres no venuts retornats de les llibreries, així com la reducció en el volum de pèrdues. Shogakukan estima que si el 25% dels llibres retornats fossin carregats com a pèrdues, les pèrdues financeres anuals al Japó superarien els 1,5 mil milions de dòlars. La implementació RFID té una marcada influència en la precisió de la distribució per tal de disminuir desviacions.
Mikko Nikkanen, director de Desenvolupament de Negoci RFID d'UPM Raflatac, diu que el sistema podria funcionar bé per a molts altres elements de la indústria editorial. Considera que els clubs de llibres en serien un bon exemple, "on les taxes de retorn poden pujar per sobre del 20%, i l'alta eficiència per a la tornada en la cadena de subministrament és fonamental.
RFID (acrònim de Radio Frequency IDentification, en català identificació per radiofrequència) és un sistema d'emmagatzematge i recuperació de dades remot que empra etiquetes RFID. Aquestes són uns dispositius petits, similars a una pegatina, que poden ser adherides o incorporades a un producte, animal o persona. Tenen antenes que els permeten rebre i respondre peticions per radiofreqüència des d'un emissor-receptor RFID. Hi ha etiquetes passives i actives i no cal que hi hagi visió directa entre emissor i receptor. El RFID és emprat en moltes biblioteques per a automatitzar la sortida i retorn de llibres i CD's i proporcionar visibilitat en temps real de l'inventari de la biblioteca (en el dibuix adjunt, 1 antena; 2 circuit integrat)
Les etiquetes RFID que empra Shogakukan estan codificades amb dades relatives a l'elecció del sistema de distribució (binari al Japó: a càrrec de l'editorial o del llibreter, segons el cas) i es col·loquen en cadascun dels llibres, ajudant a eliminar l'error humà en automatitzar el processament de dades i operacions logístiques.
Shogakukan és una editorial japonesa fundada el 1922 amb un catàleg que comprèn diccionaris, literatura, no-ficció, manga, DVD infantils i altres. Forma part del Grup Hitotsubashi, un dels més grans grups editorials del Japó.
Font: UPM Raflatac (4/12/2008)
Beat, Observatori de l'edició digital, és un blog/web (www.beat.cat) sobre les tecnologies de la informació i la comunicació en el món de l'edició. És una proposta de Iolanda Bethencourt i Josep Maria Vinyes. Us animem a participar-hi i a col·laborar-hi amb els vostres comentaris, suggeriments i articles (beat@beat.cat).
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada