Publicat el
dilluns, de setembre 22, 2008
HarperStudio pretén trencar amb el model editorial tradicional
HarperCollins ha creat HarperStudio, un nou segell editorial de caire experimental dirigit Bob Miller, fins aleshores president de l'editorial Hyperion, del grup Disney. HarperStudio pretén trencar algunes de les normes que regeixen el món editorial, com ara el pagament d'avançaments sobre els drets d'autor. En lloc d'això, l'editorial repartirà amb els autors els beneficis que generi la venda dels seus llibres, al 50%. L'editorial també pretén limitar els retorns de llibres no venuts per part dels llibreters i no participarà en les típiques subhastes per l'adquisició de drets de títols.
HarperStudio ja ha anunciat en el seu bloc quins seran els primers 23 títols que preveuen publicar a partir del 2009, entre les quals destaquen una recopilació de relats humorístics inèdits de Mark Twain, un llibre escrit pel directiu de la Disney Michael Eisner, i Burn this Book, una col·lecció de relats editada per Toni Morrison, al voltant del "poder de la paraula" que inclou peces de Salman Rushdie, Orhan Pamuk, David Grossman entre d'altres.
Nota d'actualització: HarperCollins ha anunciat (2/4/2010) que tanca el segell HarperStudio. Per a més informació us remetem a aquest post.
Beat, Observatori de l'edició digital, és un blog/web (www.beat.cat) sobre les tecnologies de la informació i la comunicació en el món de l'edició. És una proposta de Iolanda Bethencourt i Josep Maria Vinyes. Us animem a participar-hi i a col·laborar-hi amb els vostres comentaris, suggeriments i articles (beat@beat.cat).
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada