Publicat el

Una nova editorial del grup HarperCollins trenca amb les normes de l'edició tradicional



HarperCollins Publishers ha anunciat el llançament d'un nou programa editorial seguint un nou model de negoci, que trencarà les normes de l'edició tradicional amb l'aplicació de tres mesures innovadores. En primer lloc pagarà als autors un percentatge sobre els beneficis del seu títol (que es preveu al 50%), i no un avançament sobre els roialties per unitat venuda, que serà molt baix o nul. En segon lloc intentarà eliminar les devolucions dels exemplars no venuts per part de les llibreries. I finalment preveu editar tots els títols (en principi 25 a l'any) en format electrònic i àudio, sense cost addicional per als compradors. "En aquests moments de fragilitat del negoci dels llibres, en que tots nosaltres reconeixem que hi ha coses difícils de fer-hi front, com ara l'augment dels avançaments i de les devolucions, i en que la gent llegeix més en línia, volem donar informació en qualsevol format que desitgin", va comentar Jane Friedman, presidenta i directora general de HarperCollins Publishing Worldwide. Robert S.Miller, fundador de l'editorial Hyperion, la divisió de llibres per a adults de Walt Disney Company, serà l'encarregat de dirigir aquesta nova editorial, que encara no té nom.

En els darrers mesos BEAT ha anat informant sobre les diverses iniciatives innovadores que està llançant HarperCollins, però l'anunci d'aquestes pràctiques suposa un canvi de paradigma real contraposat a les pràctiques tradicionals del sector editorial del llibre.

Font: The Bookseller (4/4/2008)